قتل عام میدان تیان آن من – چین 1989

2009/07/05 at 11:52 4 دیدگاه

ماه ژوئن، بیستمین سالگرد قتل عام دانشجویان چینی توسط دولت این کشور بود. این واقعه در سال 1989 در میدان تیان آن من شهر بیجینگ (پایتخت چین) اتفاق افتاد که منجر به قتل 2600 نفر (بنا به آمار اولیه صلیب سرخ چین) و مجروح شدن 7000 نفر در آن روز گردید. هر چند مقامات دولتی سریعا آمار کشته ها را به 241 نفر، از جمله 23 سرباز، تغییر دادند.

به خاطر ندارم در ایران برنامه جامعی در این رابطه دیده باشم. اما روی سایت یوتیوب فیلم های مستند زیادی در این رابطه هست که می توانید ببینید. توجه شما را به یکی از این فیلم ها جلب می کنم.

Entry filed under: عمومی. Tags: , , , , .

سخنان صریح و بی پرده خاتمي در ديدار با خانواده بازداشت شدگان اخير الا گر طلبکار اهل دلی…

4 دیدگاه Add your own

  • 1. نو اندیش جوان  |  2009/07/05 در 14:15

    سلام . ممنون که سر زدی . از حسن نظرت هم ممنونم . من هم شما را لینک کردم

    پاسخ
  • 2. نو اندیش جوان  |  2009/07/05 در 19:12

    سلام . ضمن تبریک روز پدر و تولد حضرت علی . با نامه انتقادی امام خمینی به شورای نگهبان در آن زمان به روز هستم . البته مورد محتوی و تحلیل قضاوت را به خودتان سپردم .

    پاسخ
  • 3. بیژن آریا  |  2009/07/07 در 23:18

    درود بر گرامی همدل.
    تارنگارم را به روز کردم.
    اگر دوست داشتی به تارنگارم بیا.
    شادوپیروزباشی.
    بدرود.

    پاسخ
  • 4. قلم سوخته  |  2009/07/07 در 23:19

    با سلام و درود . عجیب اینجاست که تاریخ ، عبرت دولتمردان است اما عبرت گیرنده اندک .

    پاسخ

بیان دیدگاه

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


لوگوهای حمایتی


بایگانی